Sunday, 11 December 2011

11.12.11 (akan ku ingat ape yg berlaku)

hari nie bnyak bnde yg brlaku tanpe ak duga... yg paling ak trkilan... arwah atok ak telah meninggalkn kami semua pada pkul 10.30 pagi tadi... time tu ak kuar dgn hisham ambik dak2 nie, ak x bwk hp pun time tu.. when ak smpai umh yasmin bg thu ak yg mk ak kol then bg thu yg atok ak meninggal dunia.. ya allah sumpah wlaupun ak x nngis dpn mmb2 ak sume tapi dlm ati ak, ade tngisan pemergian arwah.. ak xsempat nk brsalam dgn arwah... yg ak thu after ak habis spm 8 dec yg lepas, ayah n ibu terus bawak ak pergi hospital kuala pilah when dpt pggilan dri keluarga belah ibu.. time tu cume dgr cte yg arwah atok cume sesak nafas.. ak smpai sne dgn pakaian koperat skola pada pkul 2.00 ptg.. time tu atok still dlm bilik kecemasan.. dlm pkul 4 ptg atok bru dimsukkn ke wad icu.. pastu ak tgk keadaan atok teruk sgt, pastu x lme tu sume adk bradk ibu dtg.. dorg sume nngis.. termasuk lah ibu dn nenek..  tapi time tu ak x ade pun rse nk nngis cume terase sbak... x bpe lame kemudian, lepas ayah ak kuar dri tgk arwah ayah ak suruh kol sume org..hmmm,, time tu bru ak terase kesedihan yg amat sgt dlm keluarga kami semua... pastu ibu suruh ak blk tlg jge adk,, lagi pun esk tu mmbe2 ak nk dtg umh... tapi ak brkeras ati ak xnk blk.. ak stay kat hospital, so ayah n ibu ambik adk2 ak sume.. lme ak tggu, dlm pkul 10.30mlm ayah n ibu bru smpai kt hospital... tapi time tu da xlepas naik dah,, so ramai brkumpul kt bawah jr... mlm tu kiteorg sume stay hotel.. pagi tu b4 blek kL, pergi la hospital tgk atok.. time tu okey larhh ckit.. ptg tu mmbe ak dtg umh...dlm pkul 3.30 pg ibu ketuk pintu bilik ak bg thu yg atok cabut wayar2 kt bdan dye then atok kate nk blek umh..,, pastu ibu n ayh brgegas keluar rumah pergi hospital.. time tu ak terasa sgt yg ak akan kehilangan dye.. mlm tu ak x dpt nk tdo.. pg tu ak bwk mmbe2 ak keluar kL.. ayh n ibu x dpt nk blk mlm tu.. hmm, yg ak thu atok smakin teruk.. pagi tu ak bgn ak rse lain mcm jer... rupenye atok ak pergi tinggalkn dunia ini.. ak xsmpat jumpe dye disaat akhir,, ak x smpat brsalam dgn dye.. sumpah ak sedih yg teramat sgt.. mmg ak ego,, ak x nngis dpn mmbe2 ak semua,, tapi ak nngis tnpe ak sndiri sedari.. ptg td ayh blek ambik kteorg sume.. smpai jer kteorg pergi kubur,, cuz ag pun arwah dikebumikan lepas asar.. ak xsempat nk tgk muka dye sbelum dikebumikan... kat kg tadi bnyak cerita yg ak dgr... arwah atok pergi dlm keadaan snyum... muka arwah atok bersih... tmbh kn lagi semua urusan arwah atok dri mula atok msuk hospital ayh n ibu yg uruskn hingga lah dikebumikan.. itulah yang ibu ak lakukan untuk arwah untuk kali terakhir... alhmdllh semua brjalan dgn lancar..ble ak dgr ape yg ibu ak cerita sumpah ak nngis secare tibe2.. ya allah kau tempatkn arwah atok brsme org2 yg beriman... al-fatihah

No comments:

Post a Comment