Saturday, 11 October 2014

Talam Dua Muka

hello :) Assalamulaikum.. lama juga menghilang, hahahaha. hari nie ira nk cakap pasal apa itu "talam dua muka" kita memang biasa dengar perkataan tu kan.. talam dua muka nie sama je dengan manusia yang depan kita baik belakang kita dia tikam kita dari belakang. macam-macam ragam manusia nie. depan je baik tapi belakang kita mengata kita, buka aib kita... ya allah kalau bab cerita kemain lagi orang itu orang ini, kita sendiri sebagai kawan pun fikir tak mustahil hal-hal diri kita pun akan diceritakan pada orang lain juga.. kalau boleh nak semua orang dengar apa dia nak cakap, yang lain-lain pun ikut jela. ada otak fikir lahh jangan lahhh terus pandang serong terhadap seseorang itu.. kita nie manusia tak lari dari kesilapan.. mungkin sekarang nie awak bahagia bila dapat menceritakan aib orang, suatu hari nanti awak akan rasa bila aib awak sendiri tersebar.. jangan masa tu menyesal tak sudah, itu lah mulut! kena lahh pandai jaga, jangan main lepas je cakap.. orang pun ada perasan kita kena lahh jaga perasaan orang juga.. bukan orang je nak jaga perasaan kita, jangan lahh terlalu angkuh dengan duniawi ini.. ira nie cakap orang je, hahaha tapi betul lahh.. ira tak pernah pun nk buka aib orang bukan jenis ira.. tapi bila ira tahu orang tu ke sesiapa ke membuka aib ira, hmmm its okey.. just hope suatu hari nanti dia akan sedar kesilapan diri dia sendiri.  betul kata ibu "jangan terlalu ikutkan kawan" jadi kita kena lah berhati-hati :)

No comments:

Post a Comment